Aneros


 

For å få best mulig utbytte av din Aneros plugg, bør du sette av noen minutter til å lese igjennom denne guiden.

Forberedelse
Før du bruker Aneros, bør du sikre deg at endetarmen er tom, av hygieniske årsaker. Vi anbefaler deg å bruke et klyster, som rengjør endetarmen, dette fås kjøpt på apoteket.
Du kan også benytte en analdusj som fåes kjøpt blant annet hos shop.erotikknett.no. som er en enklere variant som du selv fyller med varmt vann.
Ligg på siden og trekk knærne opp i mot magen. I denne stillingen slapper du best av.
Bruk rikelig med glidemiddel på selve Aneros og rundt anus. Dette er spesielt viktig da Aneros føles best uten friksjon.

Fase 1: Avslapping og konsentrasjon.
Plasser Aneros så perigeum tappen (se tegning på baksiden av emballasjen) peker mot pungen, og dermed presser på mellomkjøttet, når Aneros er innført riktig i anus. Den tynne krøllete halen (håndtaket), skal peke bakover mot ryggen.
Aneros føres langsomt halvveis inn i anus, resten vil gli inn av selg selv og presse rett på prostata, samtidig som perigeum tappen presser på mellomkjøttet. Når Aneros er plassert riktig vil, prostata, mellomkjøttet og den fremre vegg i endetarmen, bli stimulert samtidig. Det er ikke uvanlig at nybegynnere vil føle en trang til å måtte tisse.
VIKTIG: Det er viktig å sette Aneros riktig vei inn, dvs. at perigeum tappen, peker fremover. Hvis du setter den feil vei, vil ikke de erogene sonene, bli stimulert som beskrevet.
Perigeum, mellomkjøttet, finnes mellom anus og pungen, ca. 4-5 cm. Fra anus..

For å unngå at perigeum tappen, glir over huden, anbefales det å holde dette område tørt og fritt for glidemiddel.

Når du har plassert Aneros korrekt, vil du kunne føle at den er inni deg. Ta deg tid til å slappe av 10-20 minutter, for å oppnå bedre resultater.

Trekk pusten langsomt inn (4-8 sekunder), hold pusten i noen sekunder og pust langsomt ut igjen inn (4-8 sekunder). Slapp av og konsentrer deg om følelsen i endetarmen. Anus vil vennen seg til Aneros og følelsen av et fremmedlegeme vil langsomt avta.
 

Fase 2: Sammentrekningsøvelser.

Når du nå er helt avslappet og har økt fokus på følelsen innin endetarmen, er du klar til å begynne med sammen trekningsøvelser. Fortsett og puste langsomt og stram ringmuskelen i takt med pusten.  Trekk pusten dypt inn, mens du spenner muskelen og slapp av når du puster ut. Gjenta øvelsen 20-30 ganger. Kroppen din er nå klar til å oppnå en helt ny type orgasmer.

Begynn forsiktig å ta på kroppen din, der hvor du føler deg seksuell følsom, det vil forsterke nytelsen. Unngå dog å stimulere penis på nåværende tidspunkt, da det kan medføre utløsning.

Fokuser på prostata, stram langsomt ringmuskelen til ca. ¼ - ½ av full sammentrekning og hold sammentrekningen på samme nivå. Det kan være vanskelig å holde sammentrekningen stabil, da de anale musklene vil sitre og kanskje gå i krampe så de begynner å vibrere, slik man opplever ufrivillige muskelbevegelser. Dette dynamiske samspillet mellom frivillige og ufrivillige muskel sammentrekninger viktige i bestrebelsene til å oppnå utløsning uten å bruke hendene.

Når Aneros er plassert riktig i anus, vil selv den minste muskelbevegelse bli oppfanget av Aneros og transmittert videre til prostata, mellomkjøttet og endetarmen. Disse stimuleringene returneres tilbake til anus og igangsetter en kjedereaksjon som akselerer, til et nesten eksplosivt nivå. På dette stadiet er det mulig å justere Aneros ved å forsiktig forminske, eller forsterke sammentrekningene, slik at du oppnår mest mulig nytelse.
Svake sammentrekninger av anus vil som regel resultere i en analorgasme, i motsetning til sterke sammentrekninger, som vil utløse en prostataorgasme eller en kombinasjon av begge.

Merk: Glidemiddel er viktig for å holde Aneros stimulatoren så bevegelig som mulig, en velsmurt Aneros beveges lettere når ringmuskelen sammentrekkes.

Prøv noen sterke sammentrekninger. Når du øker styrken vil Aneros trekkes hardere inn mot prostata, samtidig som perigeum tappen presser hardere mot mellomkjøttet.
Du kan ligge på ryggen og presse hoftene ned, hvis du vil. Du vil også da oppleve at Aneros presser hardere på prostata og mellomkjøttet.

 
Fase 3: Forleng nytelsen.
Etter hvert vil Aneros bringe deg til et nivå, hvor utløsningen er like om hjørnet. Du skal da prøve å forbli på det nivået, ved å styre graden av sammentrekninger i ringmuskelen.
Følelsen forsterkes gradvis, for til sist komme til det første høydepunket. Alle musklene i kroppen din trekkes sammen og du får en sterk orgasme uten utløsning, som kommer igjen og igjen og igjen, nærmest i bølger. Forløpet av denne orgasmen er sannsynligvis lengre (mer enn to minutter) og sterkere enn, en vanlig orgasme med utløsning. Du vil også oppleve at orgasmen har en kraftig topp, som stiger fra et vedvarende høyt nivå. På dette tidspunktet vil de fleste kjertler være klar til utløsning, hvorimot penisen din ikke vil oppnå utløsning.
Det er ganske enkelt en uovertruffen og meget annerledes opplevelse.
En annen bemerkelsesverdig ting ved denne orgasmen er, at den kan kontrolleres fysisk. Det betyr at du kan oppnå så mange orgasmer du bare selv vil, ved å kontrollere sammentrekningene av anus og de øvrige muskelspenninger i kroppen. I motsetning til penisorgasmer med utløsning, vil disse orgasmene hver især oppleves forskjellige fra gang til gang.

Fase 4: Stimulering av penis.
Hvis du ønsker det, kan du nå stimulere penis og bringe deg nærmere grensen til utløsning. Når du kjenner at det er like før, skal du stoppe stimuleringen av penis, for å unngå utløsning og hurtig intensivere sammentrekningene av ringmuskelen.
Når du sammentrekker ringmuskelen og penisereksjonsmusklene samtidig, vil du oppnå at mer blod strømmer til penis, slik at du faktisk kan merke at penis blir større. Hold denne sammentrekningen så lenge som mulig, da du trener opp hvor lenge du kan opprettholde en kraftig ereksjon, uten hjelp av penisringer og pumper m.m.
Merk: De beste resultater oppnår du ved å trekke bena opp mot magen og presse skrittet sammen mellom lårene (kryss evt. beina). Deretter strekker du bena ut så penis og pung trekkes nedover. Det føles som om penis faktisk strekkes ut og det forsterker ereksjonen og følsomheten. Når du nærmer deg orgasmen vil du oppleve en sammentrekkende fornemmelse i pungen.
Noen personer oppnår orgasme uten at penis overhodet stimuleres, idet den utstrekningsom penis utsettes for er tilstreklig til å gi utløsning.

Du kan også velge å utføre samleie mens du bruker Aneros og det vil gi en meget kraftig utløsning. Når du har kommet til det punket, hvor det ikke er noen vei tilbake, vil du oppleve at anus begynner å pumpe rytmisk mellom sammentrekning og avslapning, mange ganger før utløsningen begynner. Under utløsningen vil de sterke orgasmiske sammentrekninger forårsake at Aneros beveges inn mot prostata ved hver sammentrekning. Dette vil tømme prostata fullstendig og så vel styrke og mengde utløsning vil overgå hva du ellers kan oppnå ved vanlig teknikker. 

 
Fase 5: Ekstra faser av eufori - For erfarne brukere
For at bygge videre på det du har lært, må du oppnå større oppmerksomhet på både sinn og kropp, samt lære å omsette denne oppmerksomhet til praksis. De allerbeste orgasmer oppnås når det skjer uten stimulering av penis og uten utvendig berøring av Aneros. Disse orgasmer oppnås kun hvis du konsentrerer deg om å utnytte og føle ringmuskelens sammentrekninger til langsomt og metodisk styring av de bevegelser som Aneros foretager.
Start ganske langsomt å øke sammentrekningen av ringmuskelen samtidig med at du strekker kroppen og spender alle dine muskler så mye du kan. Utfør disse bevegelsene langsomt mens du fortsatt er oppmerksom på de varierende følelser i hele kroppen.

Prøv å øke muskelspendingene i kroppen til nettopp det nivå hvor du sitrer men ikke får krampe. Fortsett med sammentrekningene av ringmuskelen – langsomt i starten men deretter hurtigere og hurtigere. Oppretthold den rytmiske pustingen synkront med sammentrekningene så godt som mulig og hvis musklene dine begynner å føles trette, slapper du litt av på muskelspendingsnivået og holder den der.

Du kan ”måle” spendingsnivået ved at justere trykket hvor perigeum tappen trykker på mellomkjøttet med utelukkende å trekke sammen ringmuskelen, hvilket dog krever noe øvelse.

Unngå direkte stimulering av penis, men fortsett med å øke spendingen i kroppen inntil du når kanten av utløsning. Like før du kommer til det nivå, skal du løsne litt opp for spenningen i kroppen og forsøke å holde den på nivået like under utløsning. I det øyeblikket hvor du holder tilbake utløsningen din vil du oppleve enda en ny sterk orgasme, som skifter fra prostata til anus, men dette fenomenet kommer kun såfremt du kommer tett på utløsningen uten å stimulere penis. Denne orgasmetoppen kan fortsette i flere minutter og vil være meget forskjellig fra en vanlig orgasme med utløsning, idet den vil være vesentlig lengre og kraftfull.

 


Oversatt fra Engelsk av erotikknett.no